vineri, 2 ianuarie 2009

Atena, oras al contrastelor


































































































































A fost o saptamana de vis la Atena. Am vizitat tot ce mi-am propus, ba chiar mai mult. Excursia de o zi pe insula Aegina, schimbarea garzii de la Parlament, din Sintagma Square, strada Ermou, Plaka - zona turistica de la baza Acropole, Parthenonul, Erechteionul, Kifissia sunt doar cateva zone sau obiective turistice vizitate, pe langa muzee si bazar. Am fost cazati la un hotel din Psirri, zona pitoreasca din centrul Atenei, unde se mananca foarte bine si se pot observa obiceiurile grecesti. Ce mi s-a parut inedit a fost faptul ca ei impart mancarea, nu isi comanda fiecare felul lui in functie de ce preferea pe moment. Portiile sunt asezate la mijlocul mesei si mananca toti, impartind veseli si galagiosi. Apa este din partea casei, imediat ce te asezi la masa ospatarul aduce o sticla si este atent sa nu cumva sa-ti lipseasca ceva si nu stiu cum face, dar vine exact la timp, dupa ce ai hotarat ce vrei sa comanzi. Apoi plimbarile lungi prin orasul agitat si plin de comercianti, chioscurile si tarabele intalnite la orice pas, bisnitarii asezati in fata magazinelor cu produse de firma de pe strada Ermou, palmierii si porumbeii care iti mananca din palma, pisicile grase si hranite dintr-un fond special creat de o fundatie care se ocupa de cainii si pisicile citadelei, restaurante de lux asezate langa maghernite parasite si neingrijite, imobilele vopsite in culori vii si construite in acelasi stil arhitectural, strazile inguste si vestigiile istorice pretuite si valorificate si multe alte aspecte si elemente specifice Eladei, totul iti creaza impresia ca esti intr-un loc special de care este usor sa te indragostesti si pe care de-abia astepti sa-l revezi.

Calatoria cu avionul imi ofera de departe cea mai placuta senzatie de fiecare data. Desi am rau de inaltime, intotdeauna imi aleg fotoliul de langa fereastra si privesc petele de culori sau luminile ce amintesc ca acolo, undeva la vreo 10.000 de metri distanta sub mine, oamenii se cearta, se impaca, se iubesc, rad sau plang, iar eu zbor printre nori...
La multi ani! Va doresc sa aveti un an in care sa visati suficient de mult incat sa aveti ce implini!

Niciun comentariu: