duminică, 5 octombrie 2008

Despre intelepciune

Tot ce e mediocru in viata mea se datoreaza prejudecatii ca in viata e bine sa fii "intelept" in orice imprejurare. In fond, ce ne recomanda intelepciunea? Sa fim atenti, evitand riscurile , imprudentele si excesele. Sa facem totul cu "masura". Si tocmai aceasta "masura" o regasesc la originea tuturor regretelor mele, a pasiunilor ratate, a nebuniilor netraite. N-am avut inteligenta sau norocul de a pricepe la timp, ca adevarata "masura" a vietii unui om nu se poate obtine decat prin "lipsa de masura", dorind "fara masura", indraznind "fara masura", iubind "fara masura". Nu stiu daca aveam calitatile necesare pentru a pune in practica ideea mea (de la batranete) ca "nebuniile" sunt mai recomandabile intr-o viata (atat de scurta!) decat o intelepciune searbada si cuminte. OCTAVIAN PALER

2 comentarii:

sylvia spunea...

hey,remember me?

sylvia spunea...

ma bucur k ma citesti!in toti anii astia m-am gandit la ce mi-ai spus tu cand am vb la telefon (de fapt ,o singura data am si vorbit) si ai avut mare dreptate!eram si eu o copila!multa bafta domna profesoara:))